Mobiilieskari tarjosi makupaloja mobiilikesäkoulusta
Yhtenä ajankohtaisena aiheena HAMKilla oli Mobiilikesäkoulu: ITK-torilla Mustialan opiskelijat kertoivat Mobiilikesäkoulun ohjelmasta ja olivat mukana kesäkoulukonkarien kanssa opastamassa kädestä pitäen tiettyjen mobiilisovellusten käyttöä. Tulevat amk-agrologit kertoivat osallistujille yhdessä kesäkoulukonkareiden kanssa mm. WhatsApp-palvelusta, jolla voi korvata kännykän teksti-, kuva- ja ääniviestit sekä näyttivät käytännössä, miten videoblogiin tuotetaan sisältöä suoraan puhelimella. Opiskelijat olivat toripisteellä mukana omien Agropit- ja Coetus-osuuskuntiensa kautta.
Kiitos kaikille Mobiilieskarin pisteellä käyneille vieraille ja pistettä pyörittäneille henkilöille: Tanja Ryymin, Johanna Salmia, Merja Saarela, Veli-Antti Silpola, Inkeri Taurula, Oskari Virtanen, Iida Mäntysaari, Tanja Ryymin, Hanna-Kaisa Sulonen, Lotta Linko.
Tutustu esiteltyihin sovelluksiin ja niiden käyttötapoihin YouTuben soittolistalla.
Toimintamallina '4H'
Sovellusten käytännön esittelyllä haluttiin näyttää käytännössä Mobiilikesäkoulun toimintamallia. Mobiilikesäkoulun ideana on, että osallistuja saa oman työn tueksi
- heti
- helposti ja
- hauskasti
- hyödyllistä oppia,
oli se sitten uusi sovellus tai testattu toimintatapa. Tätä “4H-mallia” avasivat projektipäällikkö Outi Vahtila ja verkkoviestintäpäällikkö Lotta Linko myös foorumiesityksessään.
Mobiilikesäkoulu on avoin kaikille mobiileista kiinnostuneille
Mobiilikesäkoulu tarjoaa osallistujille elämyksellisen ja intensiivisen tutkimusmatkan mobiilien käyttöön. Mobiilikesäkoulussa lähdetään luokkahuoneesta ulos luontoon ja käytetään omia laitteita oman työn helpottamiseksi. Tapahtuma järjestetään 21.-22.5.2014 HAMKin Mustialan yksikössä, tänä vuonna viidettä kertaa. Ohjelma on laaja, ja siitä löytyy tarjontaa niin opetukseen, oppimiseen kuin muuhun työhön: aiheet ulottuvat 3D-tulostuksesta lisättyyn todellisuuteen ja paikkatiedon haltuunotosta pelillisyyden hyödyntämiseen. Osallistujina voivat olla ketkä tahansa mobiililaitteiden hyötykäytöstä kiinnostuneet henkilöt, eivät vain oppilaitosten opettajat.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti