maanantai 19. elokuuta 2013

Tablettikokemuksia, jotain hyvää ja jotain kehitettävääkin

Eija L:n kokemuksia tabletin käytöstä:
Kiitos kun sain kapistuksen kesäksi – minun  ensisijainen intressini oli saada tuntuma, kuinka se työkaluna toimii minun tapaani tehdä asioita. Minulla itselläni on Lumia – se isompinäyttöinen, ja käytäntö osoitti, että tabletin näyttö  on minulle liian pieni, Lumia toimii monessa ihan hyvin, ja tämä tabletti sen rinnalla antaa varsin vähän työhön liittyvää lisäarvoa, autossa kuuntelimme sen kautta musiikkia kun meillä ei ole autoradiota.

Suurin riemu tabletista oli, että opin sitä pitämään rinnallani kun luen ja haluan tarkastella www-sivuja tai etsiä lisätietoja lehden jutusta. Tuohon kovasti miellyin. SE, että netti on vähän hidas ja näkymät rajoitettuja – no, kai se sen näytön pienuus joka kiusaa.

Yritän ymmärtää, minkälainen työkalu olisi paras oman työni tukemisessa, ja siihen haluaisin sellaisen, jossa on lähellä A4-kokoa oleva näyttö ja mahdollisuus kunnon näppäimistöön. Vietän aikaa lentokentillä – ja monilla web aukeaa vain kentän tietyssä paikassa ja minun läppärini akku kuluu aina parissa tunnissa. Matkoilla haluaisin työkaluni toimivan myös kirjoittamisessa – haluan tehdä muistiinpanoja ja käsitellä vähän pitempiä tekstejä.


Lapset sen kanssa touhusivat kovasti ja siinä se kyllä tuntui toimivan. En halunnut käyttää sitä kuvaamiseen tai sellaiseen, koska kesäaikana ei ollut työhön liittyviä asioita ja en halunnut mitään yksityisiä jälkiä jättää laitteeseen. 

Eijan puolesta julkaisi Jaana

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti