Lokakuisena maanantaina lähes kaksikymmentä henkeä oli kokoontunut syventymään mobiilioppimisen pedagogisiin lähtökohtiin. Aiheeseen meidät johdatteli mobiilioppimisen asiantuntija Pasi Silander.
Mobiilioppimisessa oppija on mobiili ja se haastaa ohjaajat/opettajat uudenlaiseen tilanteeseen.
Mobiililaitteet mahdollistavat oppimisen ja ohjauksen autenttisissa tilanteissa. Tämä tuo uutta lisäarvoa oppijalähtöiseen ohjaukseen (on demand). Mobiilioppimisen käyttökohteet ovat hyvin laajat, totesi Pasi Silander.
Oppimisen syklillä prosessimaisuuteen. |
Lopuksi harjoittelimme mobiilioppimis- ja ohjausprosessin mallintamista. Mobiilia oppimista voidaan hyödyntää laajasti ja monessa oppimisen vaiheissa ja poluilla. Otetaan siis yhteisesti opettajan teleskooppikäsi käyttöön ja luodaan innostavia oppimisen mobiileja polkuja (SR).
Yhteissuunnittelua Visamäen kampuksella |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti